الموضوع مش تضيع وقت ولا تسلية ....

5
0
انا هادخل في الموضوع علي طول .....

للاسف الشديد لي جار عزيز عِشرة 35 سنة ولكنه يسكن حاليا في منطقة اخري وانا كذلك بعد زواجي و اكتشفت مؤخرا انه بيعمل عمليه خطيرة في لندن ربنا يشفيه ولما تتبعت الموضوع لقيت المشكلة عنده غريبة جدا انه كان بيعاني من التهاب الجيوب الانفية وان الموضوع تم اهماله من الاطباء مع عدم اعطاء الدواء المناسب حتي وصل عندة الي عصب احد العينين وتقريبا فقدها ووصل الي جزء معين من المخ وهو دا اللي بيعمله عملية حاليا.

استغربت جدا لما سمعت القصة وقلت معقولة الكلام دا اكيد مش صحيح المهم قلت ابحث في الموضوع.... المهم من المفارقات اللطيفة جدا اني وجدت هنا في زيدوني مقال مهم جدا عن الموضوع واخذت اقرأ فيه ووجدت فعلا ان التهاب الجيوب الانفيه بيعمل الكوارث دي كلها واكتر .

بالمناسبة المقال هنا للعضو المميز Eng Ahmed
الطب النبوي والتهاب الجيوب الأنفية

اللي استفزني جدا هو اني متضايقة جدا ان المعلومات المهمة والمفيدة دي مش بتوصل للناس كلها وان البعض بيعدي علي المقالات مرور الكرام وقد يصوت اليها ولا ينتبه للفائدة منها أوالغرض الاساسي من نشرها ودا شئ محزن جدا .

اتمني ان الناس تبطل الاسفاف والتفاهة اللي بيكون علي بعض مواقع التواصل الاجتماعي وتركز شوية في الموضوعات اللي ممكن تفيدهم وتفيد غيرهم .

هذا الجار لو كان يعلم بأن مجرد التهاب بسيط في الجيوب الانفية قد يسبب كل ما وصل اليه الان وان علاجه بسيط جدا لإختلف الامر بعد إرادة ربنا طبعا .... ولن أقول غير ربنا يشفيه ويعفو عنه ويصلح حال الناس جميعا وخصوصا الشباب .

 

إضافة منذ 7 عام
الكاتب الأصلي
تعديل منذ 7 عام

التعليقات

الباشمهندسة منذ 7 عام
انا سعيدة بالموقع كثير اضاف ليا كتير ونفسي يكبر أكتر لان الهدف منه راقي ونبيل فعلا ... وياريت الناس تساهم فيه بصورة أكتر .... عارفة ان الكلام دا مش هيقرو الا القليل لكن اتمني لما ارجع لمقالي هذا بعد فترة اجدة متداول علي الفيس بوك والمواقع الاخري ويسهم في توعية ناس كثيرة.
زغباوية منذ 7 عام
وانا كمان بضم صوتى لصوتك لان احنا فعلا بنتعب لغاية مابندور ونبحث عن المعرفة في مختلف المجالات من كتب ومراجع ومواقع متخصصة علشان نفيد الناس فعلاً وانا باذن الله على اد مقدرتى هانشر الموضوع ده في كل مكان اقدر عليه
نرجع بقي لاصل الموضوع : ربنا يشفيه ويعافيه وكويس جداً انك فتحتى الموضوع ده لان التهاب الجيوب الانفية عند اغلب الناس وبيزيد خصوصاً في فترات تقلب الجو وربنا الحافظ وطبعاً الوقاية خير من العلاج
Menem منذ 7 عام
لمل حالتها بتسوء بتؤدى الى افراز الصديد.. واذا زاد بيتسرب الى اى مكان من اللى حواليه .. والصديد يأكل الانسجة والغضاريف ويجعلها متهتكة ويكشف ما تحتها ويبدأ فيها عمله التخريبى .. ويستمر ..
لذلك يجب القضاء سريعا على اى متاعب فى الجيوب الانفية ..
زغباوية منذ 7 عام
شكرا للإضافة
zedony.com - A mmonem.com production. Privacy Policy