لماذا الغزال ؟؟

6
0
هو ليه لما حد يحب يعاكس واحدة يقولها يا غزال وليه لما حد يحب يعبر عن جمال حد يقول يا غزال دا حتي المثل الشعبي بيقول .....
القرد في عين امه غزال ليه مش اسد مثلا او نمر ماهي بردو حيوانات رشيقة وشكلها متميّز.

ماهو سر تميّز الغزال عن دونه من الحيوانات او الكائنات ؟؟

 

التعليقات

mody helmy منذ 6 عام
طعمه عسل
mora منذ 6 عام
سؤال حلو +1
زغباوية منذ 6 عام
ههههههههههه

الإجابات

5
الغزال رمز للرشاقة
إضافة منذ 6 عام

التعليقات

زغباوية منذ 6 عام
وبتجري بسرعة
4
شوفى رشاقتها وخفتها


إضافة منذ 6 عام
tafatifi
5234

التعليقات

الباشمهندسة منذ 6 عام
سبحان الخلّاق
زغباوية منذ 6 عام
سبحان الله اول مرة اخد بالى من جمالها
4
يمكن ده لأن الغزال عنيه صافية وشكلها جميل وألوانه وأشكاله المختلفة اللي كلها بتتميز بالجمال والرقة يخليه مميز عن باقي الحوانات وهو من الحيوانات الهادية و شكلها بيوحي بالوداعة ويمكن ده سر جمالها هو صحيح في حيوانات تانية رشيقة بس مش بتتمتع بوداعة ورقة شكل الغزال .
إضافة منذ 6 عام
Hager
1080

التعليقات

الباشمهندسة منذ 6 عام
هو فعلا حيوان جميل ورشيق وهاديء ... بما انك خبيرة علم نفس فاحب استغل السؤال دا واقول ليه الناس بتعاكس في الشوارع دا مرض ولا سوء تربية ولا نقص واحتياج او تعويض واشباع رغبات ...بمعني اخر ايه اللي بيدفع شاب مثلا انه يعاكس اي واحدة سواء حلوة او مش حلوة ، متبرجة او محتشمة يعني كلوا عند العرب بطاطس بيعاكس وخلاص.

وممكن تجاوبيها في اجابة مستقلة او مقال منفصل.

رد ياكابتن علي الاستاذة
زغباوية منذ 6 عام
ايه ده عمري مابصيت فى عنيها :(ههههههههه
الباشمهندسة منذ 6 عام
هو في موضوع العنين دا اعتقد ان عيون البقر الجبلي هي الاحلي وتسمي بعيون المها
يلزم أن تقوموا بتسجيل الدخول حتى يتسنى لكم إضافة إجابة لهذا السؤال
zedony.com - A mmonem.com production