حقيقة ما وراء سد النهضة

1
0

ليه السيسي بيعمل قناطر اسيوط و سحارات سرابيوم وانفاق قناة السويس للمياه وترعه السلام .. هيجيب المية لدة كله منين؟ وبعدين هو دة وقته؟ هو اهنا معانا فلوس لدا كله ؟
اثيوبيا عملت 25 سد في السابق وجميعا فشلوا بسبب ظاهره الطمي وهي تراكم الطمي المحمل مع المياه خلف السدود فيغلق السد ويقفز الماء من اعلى سد النهضه وكان اسمه السابق هو سد الالفيه وكان سد صغير وليس لتخزين المياه وانما لمرور الماء علي توريبنات تقوم بتوليد الكهربا ومصر لم تعترض علي هذا.

ولكن بعد تدخل الماسونيه العالميه او الحكومه الخفيه التي تحكم العالم مولوا بالوكالة مشروع تكبير السد لتخزين كميه مهولة من المياه وتغير اسمه من سد الالفية الي سد النهضه وهو اسم مخططهم لنهضة الدجال من ثباته وقيادته للعالم ومكتوب اسفل الهرم في عملة الدولار .....

تم خداع اثيوبيا عن طريق بعض العملاء من الداخل والخارج وايهامهم انه سيسبب لهم نهضة اقتصادية !! ولكن الحقيقه انه صنع لينهار فهو لن يتحمل هذا الضغط الهائل من الماء والطمي مع التغير المناخي القادم ! وبانهياره سيندفع الماء بقوة مدمرة ليمحُ الحياة من دول ضفاف النيل.

الخرطوم كموجة اولى و السد العالي كموجة ثانية لأنه هو ايضا لن يتحمل هذا الطوفان ثم المنيا الجيزة وتغرق الدلتا في الموجة الاخيرة .

وبالتالي انهيار مصر وفناء شعبها ومن سيبقى سيكونوا مشردين ضعفاء لا يجدون قوت يومهم ومنتشر فيهم الامراض والطاعون !وبذلك يحصلون علي الصيد الثمين الذي طالما حلموا به ويسعون اليه من آلالف السنين
وهي الاهرامات وسيناء لبناء مملكة الشيطان.
ان الدولة العميقة او كما يسمونها اتباع حورس التي تجابه او تواجه تلك الخطط الماسونية منذ الازل وهي العدو الحقيقي للماسون او حكومة العالم الخفية ........
بدأت المواجهة منذ اكثر من 40 عاما وبخطوات محسوبة وخفيه:
فقامت بعمل مفيض توشكي من خلف السد العالي وعند اطلاق المشروع قيل ان الاستفادة منه لن تكون قبل 40 عاما وهو للاجيال القادمة والغرض الحقيقي هو تصريف المياه الزائدة من خلف السد وعدم الضغط عليه واستخدامها في الزراعة والنماء.
ولكن هذا لن يكفي كل تلك المياه
فتم عمل الان قناطر اسيوط الجديدة
واكبر سحارات في العالم بسرابيوم و شارفت علي الانتهاء
وكذلك انفاق مياه اسفل قناة السويس
- واعادة مشروع ترعة السلام لتندفع المياه الزائدة من خلف السد الي قناطر اسيوط الي سحارات سرابيوم الي الانفاق الي سيناء.وهكذا تحول الدولة النقمة القادمة الي نعمة وتقوم بزراعة الجنوب وسيناء بالكامل ليكون عندك غذاء يكفيك ويفيض للتصدير .
ولكن هناك كارثة اخري وهي توربينات السد العالي لن تتحمل تلك المياه الجارفة المهولة وبالتالي ستتوقف عن العمل وبذلك تغرق مصر في ظلام دامس كما كان مقرر مع الطوفان.فكان لابد من عمل شيء يوفر مصدر طاقة غير السد فتم شراء محطات الكهرباء العملاقة وتوزيعها علي انحاء مصر.... وبالفعل من ستة اشهر تم عمل تجربة واستمرينا شهرين بالمحطات فقط وايقاف السد العالي دون أن يشعر مخلوق بذلك ... وعلى رأسهم بتوع الغلااااااء !!!

وبالفعل تم كفاية مصر وزيادة فائض كهرباء .وايضا تحسبا لأى اعمال تعطيل في قطع الغيار او الوقود للمحطات جاري انشاء المفاعلات النوويه بالضبعه .
وايضا تحسبا لأى خطأ او اي اعمال توقف المحطات والمفاعلات تم انشاء اكبر محطة طاقة شمسية بالعالم باسوان وجاري انشاء اخري بسيوةوايضا تم انشاء محطات بطاقة الرياح فى البحر الاحمر فاصبح فى وفرة وستقوم بالتصدير ولن تخاف توقف اي من البدائل الثلاثه لاي سبب تم افتتاح اكبر 3 محطات كهرباء بالعاصمه الاداريه .وفى النهاية نجيب علي السؤال الاهم:
هو لو فعلا فى ندرة مياه وسد النهضة حيقطع المياه طب ليه السيسي بيعمل قناطر اسيوط وسحارات سرابيوم وانفاق قناة السويس للمياه وترعة السلام ؟ ما هو يا اما هو بيرمي فلوسنا علي الارض في مشروعات لاعائد ولا استفاده منها يا اما هو فاهم كويس جدا القادم ولازم يجهز له من امس وليس اليوم
الوقت ليس في صالحنا واحنا متأخرين جدا في العمل "جملة قالها السيسي اكثر من 6 مرات في عدة لقاءات منذ توليه السلطه ولم ينتبه 'احد احنا معندناش وقت' لايه ؟ومتأخرين عن ايه ؟؟ لان الاعلام اما سطحي او عميل او باحث عن الفضائح الا من رحم ربيبكرة الناس هتعرف المشروعات العملاقة والطرق والكباري والمدن الجديدة والسلاح كل الحاجات دي اتعملت ليه دلوقت وليه بنقطع من جلدنا الحي علشان نعملها دلوقتي!

دلوقتي انت مزنوق بس حي وعايش بامان
ولو ماتعملتش دلووووقتي بكره لا هتعيش ولا هتبقي بامان وهيكون الموت عندك اهون من تلك الحياة

و اخيرا كل ما يجري من مفاوضات وحوارات حول سد النهضة ما هي الا مناورات سياسية وورق ضغط وتفاوض ومساومات لاشياء اخري مع الاطراف المعادية التي كانت تدعم سد النهضة...!!!

(( السيسى ميتعوضش .. وابدا لن تسقط مصر ))






 

إضافة منذ 21 يوم
منقول
تعديل منذ 18 يوم

المصدر

نور المالكى . مشاكسة بتويتر

التعليقات

لا يوجد
zedony.com - A mmonem.com production